No ten odcinek jest ewidentnie kiepski :P Słaby jest też prawy pas na D2 od Brna na Bratkę, żona zawsze marudzi. Jednak jakby nie było sieć i koszta jazdy są w zupełnie innej relacji niż u nas
PAOLO ESCO, najgorzej jest w lipcu jak wszystkie Landy stopniowo zaczynają mieć ferie i pchają się do morza/gór na południe. Ja od 1.09 baluję nie daleko - w Vrsar.
Zamieszczone przez SS
dlatego ja jechałem przez Cieszyn na Słowację. Jest parę kilometrów krajówkami ale później fajna autostrada.
Czy w Pozvaskiej Bystricy jeździ się już górą nad miastem? Dawno nie byłem, ale wychodzę z założenia że oddali już do użytku? Ja będę startować z Milówki na Vrsar, bo głupi dobrałem wolnego i jedziemy odwiedzić rodzinę. Zamiast 450 do Vrsar zrobimy trasę 1600 :lol: :lol:
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
Masz Volkswagena, Audi, Mercedesa bądź Hondę? Nie powinienieś spać spokojnie. Auta tych marek cieszą się bowiem największym zainteresowaniem złodziei samochodowych, choć, na szczęście, ich aktywność maleje z roku na rok.
Jak pokazują statystyki Grupy Ergo Hestii (Ergo Hestia i MTU) w I półroczu br. odnotowanych zostało 546 zgłoszeń z całej Polski dotyczących zaginięć aut (w analogicznym okresie 2011 roku było ich ponad 600). Łączna wysokość kwot, na jaką ubezpieczono je w Ergo Hestii przekroczyła blisko 26 mln zł (w I połowie 2011 r 27,5 mln zł). Zaledwie co 20 skradzione auto udało się odzyskać.
Nadal statystycznie częściej kradzione są pojazdy starsze (powyżej piątego roku produkcji), jednak dysproporcja względem pojazdów nowszych (do 5 roku) powoli zaczyna się zacierać. Mimo że średnia wieku aut zarejestrowanych stale wzrasta, to kradzione coraz chętniej są pojazdy stosunkowo młode i tym samym drogie. Średnia suma ubezpieczenia kradzionego pojazdu z roku na rok jest coraz wyższa.
Do kradzieży dochodzi najczęściej na niestrzeżonych parkingach znajdujących się na dużych osiedlach mieszkaniowych, parkingach w centrach handlowych oraz na ulicach. Jednak w ostatnim czasie zaobserwowano wzmożoną liczbę kradzieży pojazdów wśród osób, które wyjechały na urlop i pozostawiły swój pojazd "bez opieki" – na ulicy, pod domem, pod dworcem czy lotniskiem.
Łupem przestępców padają głównie starsze, ponad 5-letnie auta. Najczęściej są to niemieckie marki, przede wszystkim Volkswageny i Audi. Do pierwszej trójki dołączył w ostatnim okresie Mercedes. Zauważalnie wzrosła także popularność Hond wśród złodziei, głównie modelu Civic. Wybór nie jest przypadkowy. W grupie największego ryzyka znajdują się najpopularniejsze w Polsce marki, do których bez wątpienia należą samochody niemieckie. Duża popularność niemieckich marek, wytwarza popyt na części zamienne do tych samochodów. Niestety jest to również przyczyna częstych ich kradzieży. - Jak wynika z naszych ustaleń nadal jednym z głównych celów kradzieży aut jest sprzedaż ich na części, choć znaczna część jest również "legalizowana" w oparciu o dokumenty podrobione, skradzione czy pochodzące od legalnych samochodów skasowanych po wypadkach – wyjaśnia Piotr Dyszlewicz ekspert Biura Likwidacji Szkód Ergo Hestii.
- Zdecydowanie przeważa kradzież z włamaniem dokonywana w nocy, w tym spora liczba kradzieży poprzedzona włamaniem do domów (także, gdy śpią w nim właściciele) i kradzieżą kluczyków i dokumentów – wyjaśnia Piotr Dyszlewicz. - Rzadziej obserwuje się bardziej zaawansowane sposoby, np. wcześniejszą kradzież kluczyków z torby czy kieszeni właściciela znajdującego się w miejscu publicznym (np. galeria handlowa, kawiarnia).
Wyraźnie spadła liczba kradzieży w wyniku rozboju (napadu na kierującego, wyrwania kluczyków siłą) czy wykorzystania chwili nieuwagi, nieostrożności właściciela, gdy kierujący wysiadł z auta by np. otworzyć bramę czy odstawić zastawiający wyjazd śmietnik, pozostawiając kluczyki w stacyjce. Praktycznie zanikły także dość popularne kilka lat temu kradzieże "inscenizowane", gdy współpracująca grupa złodziei zmuszała klienta do zatrzymania pojazdu (np. celowo spowodowaną drobną stłuczką czy gestami z auta obok sugerując niesprawność samochodu) i wykorzystując chwilę, gdy opuścił on samochód sprawdzić, co się stało, by ustalony złodziej wskoczył za kierownicę i odjechał samochodem zaskoczonego właściciela.
Wśród sposobów kradzieży samochodu można zauważyć także tzw. metodę na potencjalnego kupca. Przestępca, podszywając się pod osobę zainteresowaną zakupem samochodu, prosi o możliwość jazdy próbnej, jako zastaw oferując własny samochód. W efekcie fałszywy kupiec odjeżdża wraz z dokumentami wozu, a pozostawiony jako zabezpieczenie pojazd okazywał się dopiero co skradziony.
Najczęściej kradzione marki samochodów ubezpieczonych w Grupie Ergo Hestia:
Volkswagen – 23,4% (w pierwszej połowie 2011r. 32%)- w tej grupie najczęściej kradzione są:
Passat – 38,3%
Golf– 28,1%
Touran – 9,4%
Audi – 12,3% (I połowa 2011r. - 19%)- wśród Audi najczęściej ginie:
A4 – 47,8%
A6 – 26,9%
A3 – 16,4%
Mercedes – 7,3% - w grupie Mercedesów aż 55% to Sprinter
Honda – 6,2% - najczęściej giną Hondy:
Civic – 50%
Accord – 13%
Peugeot – 5,3% - wśród Peugeotów najczęściej giną:
Partner – 34,5%
407 – 20,7%
207 – 13,8%
Seat – 4,8% (w analogicznym okresie 2011 roku – 8,6%)
Toyota i Citroen – 4,4%
BMW – 4,2%
Skoda – 4%
Ford – 3,8%
Opel – 2,9%
Mazda – 2,6%
Pozostałe marki – 14,4% (żadna z pozostałych marek nie przekroczyła progu 2%)
Komentarz